Zonnepark in Korteraar is echt geen goed idee
Van "Zie jij kansen voor zonne-energie in Gemeente Nieuwkoop?"
Ga naar het project
Wij willen ons aansluiten bij een buurtbewoner:
Een zonnepark creëren in de Korteraarse polder gaat in tegen de zogenaamde zonneladder:
- benut eerst daken en gevels ( nu wordt alleen de nuttige zonne-energie voor de bewoner of het bedrijf opgewekt)
- gebruik onbenutte terreinen in bebouwd gebied
- in het landelijk gebied: gebruik gebieden met een andere primaire functie dan landbouw of natuur
- Maak kleinere zonnevelden, in een al wat versnipperd gebied zal dit minder impact hebben en spaar de open, natuur gebieden.
Ons advies: Gebruik zoveel mogelijk industrieterreinen. Als je al gebruik moet maken van het landelijke gebied, kijk dan vooral naar bermen van (vaar)wegen.
Kijk ook niet teveel naar de gemeentegrens, kijk naar de regio als geheel en benut de mogelijkheden van de gehele regio.
Reacties
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
gezien
