Van rijkswege ligt er een verplichting om tot 35 TWh aan elektriciteitsproductie te komen op land in 2030. Hier werken 30 regio's in Nederland aan, zo ook regio Holland Rijnland waar gemeente Nieuwkoop deel van uit maakt. Alle regio's maken een regionale energiestrategie (RES) waarin naar kansen gezocht wordt om op een duurzame manier elektriciteit te produceren. Tot 2030 zullen we daarin gebruik moeten maken van bestaande bewezen technieken als zonnevelden en windturbines. Provincie Zuid-Holland legt alle RES'sen bij elkaar en zal daarover haar beschouwing geven en dit aanbieden aan het Rijk. Met het oog op de verplichte landelijke opgave zullen we serieus moeten kijken of we ook in Nieuwkoop kansen zien voor zonnevelden en windturbines en dat van argumenten voorzien. Graag horen we van u waar u mogelijk nog wel kansen ziet en als u dat kan onderbouwen, graag!
Weg met windmolens in Nieuwveen.
Van "Zie jij kansen voor windenergie in Gemeente Nieuwkoop?"
Ga naar het project
Geen windmolens in Nieuwveen, zet ze maar op zee. We hebben hier veel vogels die vliegen zich dood tegen de turbines. Ook is er al overlast van Schiphol als de wind goed staat en we staan buiten dan kunnen we elkaar niet verstaan en dan nog de windmolen erbij , nee bedankt.
Hier wonen overal mensen ook langs de N wegen zie ik het niet zitten.
Maak er een provinciale aanpak van i.p.v. regionaal dan kan je de zee benutten.
.
Officiële updates
Laatste update: 4 december 2020
Geplaatst op 4 december 2020
Reacties
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
gezien
