Veilig voetpad achter de Beverlanderhof
Van "Hoogerheijdestraat Ter Aar"
Ga naar het project
Het VOET - pad grenzend aan de tuinen van de oneven huisnummers van de Beverlanderhof wordt gebruikt om de route naar de tennisvereniging, voetbalvelden , sporthal etc af te snijden . Niet alleen fietsers maar ook E bikes , fatbikes , scooters rijden er veel te hard. Mensen gebruiken dit pad al jaren als fietspad en reageren vaak verbaasd en geïrriteerd op voetgangers met honden , houden geen rekening met kleine kinderen die daar wonen. Alle aangeleerd gedrag is af te leren: men moet weer even wennen aan een klein stukje om fietsen . Het scheelt echt 1 minuutje .... Vandaag of morgen ligt mijn kleine overbuurmeisje onder een scooter. Wat een vreselijke hoge prijs voor 1 minuutje tijdwinst. Maak aub veiligheid een prioriteit! Maak weer duidelijk dat een voetpad een voetpad is . Dit kan met duidelijke , opvallende (ludieke) borden , (tijdelijke) bloembakken zodat fietsers moeten afremmen , speelse belijning ( felle kleuren ) leg de nadruk op veiligheid voor, (vooral) de kleintjes van Beverlanderhof. De buurt geeft al jaren bij de Gemeente Nieuwkoop aan dat het een onveilige situatie is. " Het is nu eenmaal zo" is steeds de reactie. Het hoeft geen bakken met geld te kosten. Bewustwording is de oplossing :)
