Ga naar de hoofdinhoud
Gemeente Nieuwkoop Home

Variant 2: Noordeinde

Van "Denk mee over het stedenbouwkundig plan"

Ga naar het project

Bekijk Variant 2 en deel je mening

Reacties(15)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van nic Kroeze
Geplaatst door:nic Kroeze
5 jaar geleden
Na de totale verrassing voor alle Noordeinders betreffende het idioot grote aantal woningen zou de gemeente rekening houden met het "groene aanzicht" van het dorp. Ook met dit ontwerp wordt deze toezeggen totaal genegeerd. Met een paar extra boompjes en een heg en dan de grote gebouwen wordt de entree echt niet groen! Het dorpsaanzicht wordt grondig verknald, en de leefbaarheid van het dorp minder. En dat alles in een dorp zonder EEN ENKELE OPENBARE voorziening !! Slecht plan!
  • 7 likes
Geplaatst door:onbekende auteur
5 jaar geleden
@nic Kroeze Helemaal mee eens...Sowieso vind ik het nog steeds waardeloos dat er aan de Dobbe gebouwd gaat worden, woon er zelf niet eens maar het is het aangezicht als je van die kant het dorp in komt rijden... Daar appartementen/hoogbouw....hoe verzinnen ze het!
  • 1 like
Profiel van Andre Bos
Geplaatst door:Andre Bos
5 jaar geleden
@Maureen Parry van Bruggen In deze variant (variant 2) heb je de meeste laagbouw zowel aan De Dobbe als aan De Diamant zijde. De Dobbe studio’s (oranje) rug-aan-rug woningen: woningen liggen in punt van de kap met rug tegen elkaar één laag met kap. Dus geen hoogbouw in deze variant aan de Dobbe zijde en valt daarmee weg tegen de achtergrond van de bestaande dorpsrand Noordeinde. Heb je wel eens gemerkt dat de hoge huizen van de Noordhoek en het nieuwe gedeelte van Straathof waar 45 woningen staan meer opvallen als je de kern Noordeinde binnen komt rijden. Voor wat betreft aan de Diamant zijde, dit valt voor een groot deel weg achter de bebouwing met bomen en schuur van dhr. van Veen als je vanaf de provinciale weg het Noordeinde binnenkomt rijden.
  • 3 likes
De plattegrond van deze optie ziet er op zich prima uit, alleen is te onduidelijk welke impact de studio s op het ( groene) landelijke aangezicht van het dorp hebben.
  • 2 likes
Profiel van Harrie Ran
Geplaatst door:Harrie Ran
5 jaar geleden
Dit lijkt me de beste optie om verder uit te werken. Maximaal twee woonlagen en evt. een kap voor berging en/of extra slaapkamer. Niet voor bewoning. Niet krampachtig vasthouden aan de 42 woningen. Er is nog voldoende ruimte tussen het dorp en het Noordeinde. Maak de weg van beide zijde bereikbaar en halverwege doodlopend, of nog beter de huizen autovrij met twee centrale parkeerplaatsen. Dat er geen winkels etc. zijn mag geen reden zijn, zie ze op het dorp ook zelden in een winkel. En met wat schuiven van de huizen en aanpassen van een weg kan het trapveldje wel wat groter dacht ik zo.
  • 10 likes
Profiel van R P
Geplaatst door:R P
5 jaar geleden
Hier is beter gekeken naar het uitzicht van de bestaande woningen, het speelveld blijft op zijn oude plek wel iets kleiner maar in de huidige opstelling was er een groot stuk "onbruikbaar" wel lijkt een hek rondom mij verstandig. Ook de verdeling in het aantal woningen per locatie is hier beter. Het doortrekken van de weg lijkt mij niet geheel noodzakelijk en zal een hoop verkeersdrukte met zich meenemen ook voor mensen die in Zevenhoven moeten zijn er dienen dan wel maatregelen getroffen te worden om de snelheid eruit te halen, er wordt nu ook al veel te hard gereden in de te smalle Jacob van den Damstraat. Op dit plan zijn ook alternatieven ingediend begreep ik....
  • 13 likes
Waarom moet er bij alle varianten een weg vanaf de Jacob van den Damstraat naar het Tochtpad komen? Maak alleen een ingang vanaf het Tochtpad naar de nieuwe huizen en laat de weg dood lopen.
  • 16 likes
Profiel van Andre Bos
Geplaatst door:Andre Bos
5 jaar geleden
In deze is de verdeling tussen de woningen aan De Dobbe zijde 16 stuks en de locatie De Diamant zijde 26 stuks beter in proportie. Deze varianten zijn daar mee ook een uitgangspunt om tot een verbeterde variant te komen.
  • 15 likes
Profiel van R. H
Geplaatst door:R. H
5 jaar geleden
Dit lijkt de optie met de meeste laagbouw, wel krapper op elkaar. Hopelijk wordt gekozen voor een chique landelijke bouwstijl voor alle woningen. Het blijft voor mij erg vreemd dat in dit dorp woningen voor jongeren en ouderen worden gebouwd. Juist die generaties hebben behoefte aan voorzieningen, winkels etc, voor die generaties is hier niets. Andere doelgroep zou veel logischer zijn in mijn ogen.
  • 2 likes
Profiel van S. V.
Geplaatst door:S. V.
5 jaar geleden
@R. H Bovenstaand punt ook toegelicht in Variant 4. Waarom zouden jongen perse behoefte nodig hebben aan de voorzieningen die hierboven zijn beschreven?
  • 1 like
Profiel van Inge van Kampen
Geplaatst door:Inge van Kampen
5 jaar geleden
Trapveldje/speelplek te klein. Nieuwe woningen te dicht op bestaande woningen.
  • 1 like
Profiel van Joris Aartman
Geplaatst door:Joris Aartman
5 jaar geleden
De afmetingen voor het trapveldje zijn hier minimaal. Dit is geen trapveldje meer maar amper groter dan een ruime achtertuin!

    Delen