Ga naar de hoofdinhoud
Gemeente Nieuwkoop Home

Meer groen, minder steen

Van "Hoogerheijdestraat Ter Aar"

Ga naar het project

Onze straat heeft momenteel veel steen, asfalt en parkeerplaatsen. Het oogt onaantrekkelijk en verwaarloosd. Graag hebben wij meer groen, meer bomen, meer struiken, meer biodiversiteit. Hoe mooi zou het zijn dat wanneer je door de Hoogerheijdestraat loopt je vooral tussen de bomen loopt, dat het groen het koel houd in de zomer.

Daarnaast behouden wij graag een speeltuintje tegenover Hoogerheijdestraat 80. Een simpel duikelrek zou het fantastisch doen in de buurt, hier ontmoeten kinderen elkaar en spelen en sporten samen. Ouders maken een praatje en grootouders kijken tevreden toe hoe hun kleinkinderen plezier maken.

Daarnaast zouden mooie klassieke lantaarnpalen veel beter ogen dan de huidige led ufo's.

Reacties(3)

Meest recente reacties zijn geladen.
Helemaal mee eens. De straten hebben een sobere en verwaarloosde uitstraling. Met meer groen wordt het weer levendig en aantrekkelijk. De kinderen uit onze straat, maar ook van gezinnen die een rondje om gaan, maken zeer veel gebruik van het speeltoestel voor hh str 80. Het is dé ontmoetingsplek voor de hele straat. Juist om de jeugd achter de schermen vandaan te krijgen is het belangrijk om dichtbij huis kinderen uit hun eigen omgeving te ontmoeten. Wanneer er 1 op het speeltoestel zit, komt de rest vanzelf naar buiten. Dit gebeurt zeker niet wanneer ze 2 straten verderop naar de speeltuin moeten. Deze gebruiken ze echt nooit, ligt gewoonweg niet binnen hun bereik. Ik snap dat de ruimte beperkt is, maar met slechts 1 toestel ontstaat er een aantrekkingskracht om kids naar buiten te krijgen.
    Profiel van Laura van Rutten
    Geplaatst door:Laura van Rutten
    3 weken geleden
    Meer groen ben ik het inderdaad mee eens, en ook meer doen met het groen. De grasveldjes die er nu liggen zien er maar sneu uit, meer biodivers groen zou een hele goede toevoeging zijn in de straat.
      Profiel van Anne Van hoek
      Geplaatst door:Anne Van hoek
      4 weken geleden
      Helemaal mee eens buurman

        Delen

        Geplaatst door

        Huidige status

        voorgesteld

        Tags

        Natuur en biodiversiteit
        Duurzame ontwikkeling
        Gezondheid en welzijn
        Sociale inclusie
        Ontwikkeling gemeenschap