Ga naar de hoofdinhoud
Gemeente Nieuwkoop Home

Eenrichtingsverkeer in deze straat

Van "Hoogerheijdestraat Ter Aar"

Ga naar het project

We kunnen in deze straat eenrichtingsverkeer instellen. Dit levert meer ruimte op voor parkeren (ongeveer vijf extra plekken) én we kunnen de straat vergroenen met meer plantvakken. De rijrichting is dan van west naar oost (inrijden bij Van Schagenhof 2).

Dit is een idee van gemeente Nieuwkoop. Je kan hierop reageren, we horen graag jullie mening.

Reacties(4)

Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van henny Den brave
Geplaatst door:henny Den brave
4 weken geleden
Geen eenrichtingsverkeer door de van schagenhof, zorgt niet voor doorstroming en het wordt er dan niet veiliger op met de voetgangers en fietsers die vanuit de albrechtshof komen.
    Geen eenrichtingsverkeer hier, gaat niet werken en veel mensen gaan er toch tegenin, en ook de optie meer parkeerplaatsen en groen wat de gemeente zegt is onzin want dat kan je ook zo realiseren met praktisch inrichten.
      Profiel van Fam. vsvdm
      Geplaatst door:Fam. vsvdm
      1 maand geleden
      De Van Schagenhof is een rustige straat. Wij zijn bang dat het met een eenrichtingsweg juist drukker zal worden, ook al zal het meeste verkeer via de Hoogerheijdestraat gaan. Eigenlijk alleen op de momenten wanneer er voetbal is en er geen plek meer is bij TAVV, parkeren veel mensen op de parkeerplaatsen langs de Schagenhof 36 en Hogerheijdestraat 33. Ook rijden en parkeren ze verder de Van Schagenhof in, omdat daar vaak nog ruimte is. Wij denken dat een eenrichtingsstraat ervoor zorgt dat mensen gaan keren of rondjes via de Van Schagenhof gaan rijden. Daarnaast nodigt het ook uit om tegen de rijrichting in te rijden. Daarom zien wij dit plan niet echt zitten, tenzij het bovenstaande probleem kan worden opgelost.
        Profiel van Erik Arens
        Geplaatst door:Erik Arens
        1 maand geleden
        Wij vinden het geen goed idee om er eenrichtingsverkeer van te maken met de inrijrichting via van Schagenhof 2. Dat betekent veel meer verkeersbewegingen via de van Schagenhof. Daar worden wij niet blij van. Een zeker op zaterdagen nog meer overlast van voetbalverkeer. Dat weegt niet op tegen vijf extra parkeerplaatsen
        • 2 likes

        Delen

        Huidige status

        voorgesteld

        Locatie

        Unable to display map. WebGL2 support is required.
        Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
        https://esriurl.com/webgl-faq
        Powered by Esri