Ga naar de hoofdinhoud
Gemeente Nieuwkoop Home

Een volwaardige speelplek maken

Van "Hoogerheijdestraat Ter Aar"

Ga naar het project

Het spelen in de Albrechtshof/Van Schagenhof willen we verbeteren. Hiervoor hebben we een paar opties. De speelplek tussen de huizen Albrechtshof/Hoogerheijdestraat is oud en willen we vernieuwen, verderop staat er ook een basketbalpaal. Bij de bewoners van de Van Schagenhof is er de wens voor een speelplek in de buurt. Het kan een optie zijn om op de plek van de basketbalpaal een volwaardige speelplek te maken die goed bereikbaar is voor de Albrechtshof en de Van Schagenhof. Op de pleintjes tussen de huizen kunnen we meer groen maken en aansluiten bij de wensen van de omwonenden. Laat ons weten wat je hiervan vindt. Bij dit bericht een voorbeeld van een speeltoestel als idee voor de plek van de basketbalpaal.

Dit is een idee van gemeente Nieuwkoop. Je kan hierop reageren, we horen graag jullie mening.

Reacties(8)

Meest recente reacties zijn geladen.
Heel goed idee om dit basketbalpleintje aan te pakken. De basketbalpaal is te hoog voor de kinderen die er mee willen spelen. Het plein ligt heel centraal in de wijk en er komen veel kinderen langs. Ze vinden het hartstikke leuk om iets met sport te doen, zoals de sporttoestellen of een pannaveldje. Er wordt veel met een bal gespeeld onder de jeugd, maar op de woonerven is dat niet prettig voor omliggende tuinen.
    Ik woon hier op de schagenhof en de plein van de basketpaal word weinig gebruikt door kleine kinderen en wordt voornamelijk gebruikt om te voetballen en crossen met fietsen wat gevaarlijk kan zijn voor voorbijgangers die er voorbij lopen. Mijn idee en van een paar andere is meer groen en een duidelijkere pad voor voorbijgangers en het grasveldje wat er al ligt iets uitbreiden wat dan gebruikt kan worden als trapveldje.
    • 1 like
    Profiel van David Koopman
    Geplaatst door:David Koopman
    4 weken geleden
    Wat een goed idee, een natuurinclusieve speeltuin, waar kinderen vies kunnen worden. Zoals het hoort. En een mooie appelboom erbij waar ze uit kunnen plukken!
    • 1 like
    Profiel van Fam. vsvdm
    Geplaatst door:Fam. vsvdm
    1 maand geleden
    Goed idee om van dat basketbalveld een speeltuin te realiseren. Wellicht in het thema van de speeltuin gelegen aan de vosholstraat (die met rups). Hier is wat groen in opgenomen met bijvoorbeeld heggetjes.
    • 1 like
    Profiel van G&M Fransen
    Geplaatst door:G&M Fransen
    1 maand geleden
    Misschien het grasveld tegenover van schagenhof 2/1/3 gebruiken om daar een speelplek te maken desnoods met een omheining erom heen! Er word niets gedaan met dat stuk groen en er word ook niet naar omgekeken. Dan kan dit beter benut worden met een leuke speeltuin voor de kinderen! En daardoor zou je van deze locatie ook een soort groen/natuurspeeltuintje ervan kunnen maken!
    • 1 like
    Profiel van Erik Arens
    Geplaatst door:Erik Arens
    1 maand geleden
    Een aantrekkelijke natuurlijke speelplek is zeker een goede optie. Wanneer dit het niet wordt, kan het ook worden ingericht met extra parkeerplaatsen. Dit levert minder parkeerruimte elders op
      Profiel van Rianne Schram
      Geplaatst door:Rianne Schram
      1 maand geleden
      Fijn als dit verharde, onaantrekkelijk stukje tot een mooie, groene speeltuin wordt omgetoverd. Een duikelrek zou geweldig zijn.
      • 1 like
      Profiel van a.m. Valentijn
      Geplaatst door:a.m. Valentijn
      1 maand geleden
      Prachtige plek om het pleintje wat leefbaarder te maken. Graag ook een bankje voor de opa's en oma's voor als de kleinkinderen spelen.
      • 1 like

      Delen

      Huidige status

      voorgesteld

      Locatie

      Unable to display map. WebGL2 support is required.
      Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
      https://esriurl.com/webgl-faq
      Powered by Esri